![Post Image](https://elemental.mk/wp-content/uploads/2020/10/image-5.png)
А – Армстронг Луис, Б – Бејкер Чет
Азбуката на џезот е начин да се оддаде почит кон великаните на светската џез сцена, а истовремено да се запознаат помладите генерации со повеќе и помалку познатите имиња на џезот. Изборот на музичари е личен, а бројот триесет и еден го следи бројот на букви во официјалното и единствено писмо на македонски јазик – Македонската азбука.
На песната и јазикот, нотите и звуците кои од памтивек се користеле да се артикулираат заедништвото и конфликтот, иронијата и пародијата и вечните прашања на љубовта и слободата им ја посветуваме оваа Азбука на џезот, која ќе ја објавуваме во делови.
А – Армстронг Луис, познат и како Сачмо (4 Август 1901 – 6 Јули 1971) Амстронг бил повеќе од голем трубач, тој водел и повеќе џез бендови, бил и пејач, солист, филмска ѕвезда и комичар. Многу често го освојувал на пазарот на популарноста со снимки на кои шармантно ја збогатувал автентичната џез изведба со својот заразен хумор. И покрај разноврсниот уметнички израз, најголемото влијание го имал врз еволуцијата на џезот, кој на почетокот на неговата кариера веќе бил популарен музички жанр. Со својата голема чувствителност, техника и капацитет да изрази емоции, Амстронг не само што го обезбедил опстанокот на џезот, туку извршил влијание на популарната музика воопшто.
![](https://elemental.mk/wp-content/uploads/2020/10/image-5.png)
Армстронг се појавил во филмови како Високо општество (1956) заедно со Бинг Крозби, Грејс Кели и Френк Синатра и Здраво, Доли! (1969) во главната улога Барба Стрејсенд. Тој добил многу признанија, вклучувајќи три номинации за Греми награди.
Б – Бејкер Чет или Чесни Хенри Бејкер (23 Декември 1929 – 13 Мај 1988) Американски џез трубач и вокалист препознатлив по обичен и кревок тон на свирење и пеење. По долгите години борба со дрогата, во седумдесетите години на минатиот век, Чет Бејкер направил голем камбек на џез сцената. И покрај тоа што борбата со зависностите оставила траг на неговиот глас, кој станал несигурен и груб, сепак свирењето на труба го постигнало врвот за време на последната декада од неговиот живот. Со буквален пад од “врвот” (прозорецот на хотелска соба во Амстердам) завршува и животот на “Оној, кој како да имаше крилја”. Во џез историјата остнува како култна фигура чија што борба со зависноста од дрога и многубројните љубовни врски ја намалиле кариерата која ветувала многу.
![](https://elemental.mk/wp-content/uploads/2020/10/image-6.png)
автор: МАНА